Lotnicze programy lojalnościowe dla firm. Zobacz, dlaczego warto w nich uczestniczyć.

Zniżki na zakup biletów lotniczych, vouchery, możliwość korzystania z lotniskowych stref VIP – to przykłady korzyści, które czekają na przedsiębiorstwa, które zarejestrują się w odpowiednich programach przewoźników lotniczych. Zapraszamy do kontaktu z naszym przedstawicielem w celu zakupu biletów lotniczych i skorzystania z takich benefitów podczas podróży służbowych. 

Dlaczego warto przystąpić do biznesowego programu lojalnościowego
w liniach lotniczych?

Prowadzisz własną firmę? Jesteś menedżerem odpowiedzialnym za organizację podróży służbowych pracowników? A może po prostu często podróżujesz służbowo? Sprawdź, jakie programy lojalnościowe oferują przedsiębiorstwom linie lotnicze. 

Warto wiedzieć, że udział w nich to sposób na zmniejszenie wydatków na podróże lub przynajmniej sprawienie, że będą one bardzie komfortowe. 

Programy lojalnościowe linii lotniczych są proste w obsłudze. Jedyne, co należy zrobić, to założyć firmowy profil w danej linii lotniczej, a następnie opiekun / administrator konta w ramach firmy pilnuje naliczania punktów i decyduje, jak i kiedy je spożytkować. Wszystkie bilety wystawiane na firmę są rejestrowane w programie i punktowane, wystarczy podać przy rezerwacji firmowy kod, niezależnie od tego czy bilet rezerwuje się osobiście czy przez biuro. Istotne jest, aby numery konta firmowego (oraz kont imiennych) były przekazane do biura obsługujące daną firmę. Pracownicy Bissole zawsze doradzają, jak najlepiej wykorzystać zebrane punkty.    

Warto pamiętać, że naliczanie punktów za przeloty na kontach firmowych nie wyklucza możliwości dodawania punktów również na indywidualnych kontach lojalnościowych pasażerów, np. w najpopularniejszym programie Miles&More (programu największego sojuszu lotniczego Star Alliance, do którego należy mi.in. LOT, Lufthansa, Air Canada, United, TAP Portugal, Scandinavian Airlines i in.).  Punkty za przelot naliczają się zarówno na koncie indywidualnym, jak i firmowych.  

Rekomendujemy firmom uczestnictwo w firmowych lotniczych programach lojalnościowych, jako jedną z form optymalizacji budżetu, element polityki podróży służbowych oraz możliwość czerpania korzyści z podróży służbowych.

Programy lojalnościowe dla firm a obniżanie kosztów podróży służbowej

Podróże służbowe odgrywają kluczową rolę w relacjach między kontrahentami.

Jeżeli ty lub twoi pracownicy często podróżujecie służbowo, korzystając w tym celu z linii lotniczych, warto dołączyć do ich programów lojalnościowych. 

Ich zasady są proste – po zakupie biletu lotniczego przewoźnik nalicza punkty, które można wymieniać na usługi lub zniżki. W efekcie klient linii lotniczej może oszczędzić na kosztach podróży służbowych. Z kolei przewoźnik zyskuje szansę na pozyskanie stałego partnera – przedstawiciel firmy planując kolejną podróż, w pierwszej kolejności sprawdzi dostępne połączenia tam, gdzie korzysta z programu lojalnościowego. 

Główne korzyści lotniczych programów lojalnościowych dla firm to:

01.

Uczestnictwo w programach lojalnościowych dla firm nie wyklucza możliwości zbierania punktów na kontach indywidualnych takich jak Miles&More – punkty za każdy lot naliczają się „podwójnie”.

02.

Uczestnictwo w programach dla firm jest bezpłatne i nie ma żadnych minimalnych progów wydatków na podróże służbowe ani liczby uczestników programu.

03.

Możliwość wymieniania punktów na cenne nagrody: upgrade, nagrody rzeczowe, pakiety weekendowe i inne. 

04.

Punkty w programie naliczane są bez względu na sposób, w jaki bilet został zarezerwowany – bezpośrednio w liniach, przez stronę linii, w biurze podróży; wystarczy podać numer firmy w programie.

05.

Możliwość dodania do programu lotów, które były wykonane przed rejestracją do programu (zwykle 6 miesięcy wstecz).

06.

Jeżeli firma chciałaby się starać w przyszłości o ustalenie stawek korporacyjnych w danej linii lotniczej, wcześniejsze uczestnictwo w programach lojalnościowych jest dla linii lotniczych często podstawą do negocjacji takich stawek i zdecydowanie ułatwia cały proces. 

Oto przykłady korzyści, które najczęściej czekają na uczestników programów lojalnościowych:

Podwyższenie klasy podróży - w cenie biletu w klasie ekonomicznej można przesiąść się do klasy biznes. To najczęściej wybierana przez pasażerów nagroda w zamian za zgromadzone w programie punkty,

zwiększenie limitu bagażu,

dostęp do szybkiej ścieżki odprawy na lotniskach,

dostęp do saloników VIP na lotniskach,

vouchery na zakupy w sklepach przewoźników lotniczych i na lotniskach,

zniżki na bilety w kolejnych podróżach

pierwszeństwo na liście rezerwowych pasażerów.

Jeżeli jesteś zainteresowany dołączeniem do programów lojalnościowych linii lotniczych, skontaktuj się z ekspertami Bissole Business Travel. Doradzimy Ci w wyborze najlepszych opcji.

Programy lojalnościowe B2B. Przykłady

Wszystkie największe linie lotnicze oferują klientom biznesowym rozwiązania polegające na uczestnictwie w programach lojalnościowych. 

LOT Dla Firm

Program lojalnościowy LOT Dla Firm – polski przewoźnik oferuje uczestnictwo w programie zarówno indywidualnym przedsiębiorcom prowadzącym działalność gospodarczą, jak i większym podmiotom. Za każdą podróż LOT-em naliczane są punkty premiowe, które mogą być wymieniane na nagrody.

W momencie dołączenia do programu LOT dla Firm klient otrzymuje tysiąc punktów powitalnych. Dodatkowo ma możliwość doliczenia punktów za wszystkie rejsy zrealizowane do 6 miesięcy wstecz. 

Jeżeli w twojej firmie realizujecie wiele podróży służbowych, najpewniej szybko zdobędziecie kolejne poziomy statusu uczestnictwa: Start, Blue, Silver, Gold. Dają one jeszcze więcej możliwości poprawy jakości podróżowania – np. posiadacze kart Silver lub Gold mogą korzystać ze specjalnej infolinii, znacznie skracając w ten sposób czas obsługi swojego zapytania. 

Lufthansa PartnerPlusBenefit

Program lojalnościowy Grupy Lufthansa PartnerPlusBenefit – ciekawy program lojalnościowy B2B proponuje klientom niemiecki przewoźnik Lufthansa. Ta opcja może być szczególnie interesujące dla firm, których pracownicy podróżują służbowo również np. do Azji czy Ameryki. Lufthansa realizuje bowiem program wspólnie z innymi liniami lotniczymi, które oferują połączenia nie tylko w Europie. Wśród nich są m.in. LOT, Air China, Air Canada czy United Airlines. 

Również w tym przypadku firma uczestniczące w programie otrzymuje tysiąc punktów powitalnych. Zgromadzone podczas rejsów punkty można m.in. wymieniać w sieci sklepów Worldshop. Obok możliwości np. podwyższenia klasy podróży, zwiększenia limitu bagażu czy zniżek na kolejne bilety, uczestnik programu PartnerPlusBenefit może również zapłacić punktami za rezerwację konkretnego miejsca w samolocie i w ten sposób np. zyskać więcej miejsca na nogi w klasie ekonomicznej. 

Air France / KLM / Delta BlueBiz

Program lojalnościowy Air France / KLM / Delta BlueBiz – to program lojalnościowy, w którym jego uczestnik za każdą podróż otrzymuje tzw. blue credits. Każdy z nich ma równowartość 1 zł. Blue credits są naliczane według wzoru: 2,5 blue credit za każde wydane 100 zł. 

Zebrane w ten sposób środki można wydawać np. na kolejne rezerwacje czy dodatkowe udogodnienia podczas podróży.  

Jedną z korzyści uczestnictwa w tym programie lojalnościowym jest możliwość bezpłatnej zmiany nazwiska pasażera w rejsach obsługiwanych przez Air France lub KLM.  

British Airways / Iberia/ American Airlines On Business

Program lojalnościowy British Airways / Iberia/ American Airlines On Business – to program lojalnościowy, kierowany do firm przez brytyjskiego przewoźnika i jego partnerów. Uczestnicy programu, podobnie jak w powyższych przypadkach, zbierają punkty, które w tym przypadku nazywa się „On Business Points”. Zebrane punkty można wymieniać na kolejne bilety lotnicze lub udogodnienia podczas podróży.

Programy lojalnościowe dla firm. O czym pamiętać?

Oczywiście o wyborze linii lotniczej decydować będę w pierwszej kolejności obsługiwane przez nią trasy połączeń i ceny biletów, ale warto również zapoznać się z regulaminami ich programów lojalnościowych. Zwróć uwagę przede wszystkim na następujące punkty: 

  • Innych partnerów uczestniczących w programie – możliwość zbierania punktów także u innych partnerów. 

  • Udogodnienia oferowane w zamian za zebrane punkty – zwiększenie limitu bagażu, podwyższenie klasy podroży, wymiana punktów na bilety. 

  • Wygasanie zgromadzonych punktów – standardem w programach lojalnościowych jest to, że uzbierane punkty po określonym czasie wygasają. Należy je wcześniej wykorzystać albo przepadną. Warto sprawdzić oferowany przez przewoźników okres ważności punktów. To zwykle 2-3 lata. 

 

Zapytaj o ofertę!

Masz pytania? Skontaktuj się z nami:

Bissole Sp. z o.o.

ul. Kościuszki 95/1U

50-442 Wrocław

Biuro czynne
od poniedziałku do piątku
w godzinach: 8:00 – 17:00

Lub wyślij formularz:

    Jakim wyjazdem jesteś zainteresowany?* (kierunek, termin, liczba osób dorosłych i dzieci, standard hotelu, rodzaj wyżywienia itd.):

    Imię i nazwisko*:

    E-mail*:

    Telefon*:

    Nowoczesny system
    do rezerwacji biletów lotniczych, hoteli i aut dla firm

    Szybkie i sprawne planowanie i zarządzanie
    podróżami służbowymi w firmie.