Turystyka motywacyjna dla firm

Turystyka motywacyjna to nie jest specjalnie młoda forma turystyki incentive, ale dopiero od niedawna firmy zaczynają doceniać możliwości jakie daje. Wyjazdy w ramach turystyki motywacyjnej, to przede wszystkim forma nagrody. Propozycje kierowane są najczęściej do ważnych partnerów danej firmy, sieci sprzedaży, a także do pracowników, chociaż rzadziej.

Biorąc pod uwagę najczęściej zadawane pytania przed organizacją wyjazdu motywacyjnego zwykle są one dłuższe (około 5-8 dni lub dłużej), mają bardziej ekskluzywny charakter, a z uwagi na spore zróżnicowanie osób  biorących udział w danym wyjeździe (często nieznających się nawzajem w momencie organizacji samego wyjazdu) pod względem wieku, płci, czy innych ograniczeń, mają też nieco spokojniejszy charakter. Co za tym idzie, zwykle na wyjazdy o charakterze motywacyjnym przeznaczane są wyższe budżety.

Turystyka motywacyjna dla firm – program

Jeśli chodzi o sam program wyjazdów odbywających się w ramach turystyki motywacyjnej, jest on zawsze bogaty w przeróżne nietypowe i niedostępne dla „przeciętnego” turysty atrakcje, tak aby wzbudzić w uczestnikach zachwyt i zapaść w pamięć na długie miesiące:

  • Mogą to być spotkania czy warsztaty prowadzone przez wybitne osobistości, czasem wręcz celebrytów lub organizowane są w wyjątkowych miejscach, oparte o lokalną tradycje i kulturę.
  • Często nawet samo zwiedzanie konkretnych miejsc przebiega w sposób odbiegający od standardów i uwzględnia atrakcje zwykle niedostępne dla turystów.
  • Doskonałą formą podkreślenia rangi wyjazdu jest też uczestnictwo w różnego rodzaju wydarzeniach sportowych czy kulturalnych o najwyższym, światowym poziomie (np. koncerty gwiazd światowego formatu, wyjątkowe przedstawienia teatralne czy operowe, mecze piłkarskie, wyścigi F1 i wiele innych).
  • Zwykle regułą jest też organizacja w trakcie wyjazdów motywacyjnych uroczystej, galowej kolacji w specjalnym lokalu z bardzo ciekawymi atrakcjami.

Z badań organizacji SITE Foundation wynika, że aż 88% Firm organizuje wyjazdy w ramach turystyki motywacyjnej, chcąc poprawić swoje wyniki sprzedażowe. Korzyści płynące z organizacji wyjazdów motywacyjnych trudno jest jednak zmierzyć i określić wskaźnikiem zwrotu z inwestycji (ROI), bez wątpienia osiągnięcie u uczestników wyjazdu poczucia, że brali oni udział w czymś wyjątkowym, jest dla Firmy sukcesem, które w ostatecznym rozrachunku nie tylko przekuwa się na sprzedaż, ale przede wszystkim przywiązuje danego partnera do Firmy, a co za tym idzie wpływa na jej pozytywny wizerunek na tle konkurencji.

Dokąd chcesz pojechać?