Jeśli chcesz zarezerwować bilet lotniczy skontaktuj się z nami:
info@bissole.pl lub 71 341 86 58

Bilety lotnicze kupisz w Bissole Business Travel.
Postaw na wygodę i bezpieczeństwo

Bissole Business Travel od początku działalności skupia się na profesjonalnej i kompleksowej obsłudze przelotów na  całym świecie. Wieloletnie doświadczenie oraz praca wykwalifikowanych kasjerów lotniczych pozwalają zapewnić klientom najwyższą jakość usług help desk. Dzięki dostępowi do najlepszych systemów rezerwacyjnych oraz bezpośrednim kontaktom z liniami lotniczymi, kasjerzy dysponują aktualną i szeroką wiedzą na temat nowości związanych z rynkiem lotniczym.

Bissole Business Travel obsługuje wszystkie regularne linie lotnicze oraz tzw. przewoźników niskokosztowych. Klienci biura mogą zawsze liczyć na szybką reakcję i pomoc w sytuacjach awaryjnych oraz ofertę indywidualnie dopasowaną do zamówienia.

Jedną z największych zalet współpracy z Bissole Business Travel jest pomoc w organizacji lotów łączonych (na długich trasach i nawet z kilkoma przesiadkami). Eksperci Bissole mają wgląd we wszystkie połączenia, wiedzą jakie trasy można połączyć bezpiecznie, ile założyć czasu na przesiadki itp. Dodatkowo w awaryjnych sytuacjach (zmiany, opóźnienia, konieczność przebukowania biletu itp.), w których najczęściej ciężko jest skontaktować się z przewoźnikiem, klienci Bissole mogą liczyć na pomoc pracowników help desk. Ci natomiast w systemie widzą wszystkie połączenia (jest to narzędzie, na którym pracują bezpośrednio linie lotnicze), dzięki czemu mogą np. założyć wstępną rezerwację (nie dotyczy to tanich linii, ponieważ tam za bilet trzeba zapłacić natychmiast).

Ponadto opiekunowie klientów Bissole:

Kupując bilety lotnicze za pośrednictwem Bissole Business Travel klient ma ponadto możliwość płacenia gotówką na miejscu w biurze albo przelewem – nie trzeba mieć własnej karty kredytowej.

W ramach usług rezerwacji i sprzedaży biletów lotniczych dla podróży służbowych Bissole Business Travel oferuje:

  • Wyszukiwanie najbardziej korzystnych połączeń według wymagań klienta – praca na największych systemach rezerwacyjnych zapewnia dostęp do wszystkich przewoźników i taryf dostępnych na polskim rynku.
  • Przestrzeganie zasad ustalonej firmowej polityki podróży w procesie rezerwacji.
  • Rezerwację i zakup biletów lotniczych.
  • Elektroniczną odprawę check-in service – bez opłat.
  • Obsługę wszelkich zmian/zwrotów na biletach.
  • Wsparcie ewentualnego procesu reklamacyjnego z liniami lotniczymi.
  • Obsługę lotniczych programów lojalnościowych, indywidualnych i firmowych.
  • Przypomnienie o terminie wylotu.
  • Potwierdzanie list oczekujących.
  • Bieżące wsparcie w ramach usług help desku w sytuacjach awaryjnych – bez opłat.
  • Dogodne formy rozliczeń według ustaleń indywidualnych.
  • Raportowanie wydatków, zestawienia podróży.
  • Opieka account managera – osoba do obsługi firmy.
  • Możliwość wdrożenia w firmie systemu typu self booking tools do samodzielnej rezerwacji biletów lotniczych, hoteli oraz usług rent a car.

Ponieważ siatka połączeń lotniczych pokrywa coraz gęściej nawet odległe zakątki globu, bilety lotnicze pozwalają dotrzeć w miejsca, które jeszcze niedawno wydawały się nieosiągalne. To np. Papua Nowa Gwinea, Wyspa Wielkanocna czy Grenlandia. Dodatkowo szeroka oferta sprawia, że można wybierać w rodzajach biletów lotniczych. Przeczytaj poradnik ekspertów Bissole Business Travel i dowiedz się, jak wybierać bilety lotnicze, czym różnią się od siebie ich rodzaje i na co zwracać uwagę przy rezerwacji.

Według danych IATA (Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Lotniczych, które reprezentuje 290 najważniejszych linii lotniczych na całym świecie) w latach 1988 – 2018 lat ceny biletów lotniczych spadły średnio o 62 proc. To sprawiło, że podróżowanie samolotem stało się bardzo popularne. Z tej formy przemieszczania się korzystają już nie tylko osoby bogate, ale i te mniej zamożne, wybierając samolot zarówno jako środek transportu służbowego, jak i prywatnego. Samolotem coraz częściej latamy więc nie tylko na długie wakacje, ale i krótki wypoczynek, a nawet na jednodniowe spotkania biznesowe czy prywatne. Wszystko to sprawia, że przewoźnicy cały czas rozbudowują ofertę o nowe połączenia i rożne możliwości konfiguracji biletu.

Bilet lotniczy i karta pokładowa. Jakie informacje znajdziesz na dokumencie

Po zakupie biletu lotniczego każdy pasażer otrzymuje kartę pokładową, czyli jeden z najważniejszych dokumentów niezbędnych do podróżowania samolotem. To ona – wraz z odpowiednim dokumentem tożsamości – daje pasażerowi prawo wejścia na pokład samolotu. O jej pokazanie prosi personel pokładowy samolotu za każdym razem podczas wsiadania (czyli boardingu). Karta identyfikuje pasażerów na lotnisku, a bez jej okazania nie można zazwyczaj zrobić zakupów w sklepie bezcłowym.

Na karcie pokładowej najczęściej znajdują się następujące informacje:

imię i nazwisko podróżnego (z oznaczeniem informującym czy jest to osoba dorosła – ADT, czy dziecko – CHD),

– rodzaj dokumentu tożsamości, jego numer oraz data ważności,

miejsce w samolocie (ewentualnie z sugestią na temat tego, którym wejściem należy wchodzić aby najszybciej je odnaleźć),

kod rezerwacji,

– oznaczenie lotniska początkowego oraz docelowego,

numer lotu (to bardzo użyteczna informacja przydatna np. przy zamawianiu transportu albo rezerwacji samochodu w wypożyczalni)

data wylotu z godziną zamknięcia bramki (po tym czasie pasażer nie będzie mógł wejść na pokład) oraz godziną planowego odlotu,

– informacje na temat bagażu (np. czy jest to mały czy duży bagaż podręczny albo bagaż rejestrowany, który przewożony jest osobno w luku towarowym).

Rodzaje biletów lotniczych w zależności od przewoźników

Przewoźników lotniczych możemy podzielić ze względu na specyfikę działania na:

Linie niskobudżetowe (nazywane też tanimi liniami lub low cost)

Linie rejsowe

Linie czarterowe

Bilet lotniczy zakupiony w linii niskobudżetowej będzie zwykle opcją najtańszą (nie licząc okresowych promocji innych przewoźników), ale raczej nie najbardziej komfortową jeśli chodzi o serwis. To dlatego, że tzw. tanie linie zwykle latają z lotnisk bardziej oddalonych od centrów miast lub gorzej z nimi skomunikowanych oraz z gorszą infrastrukturą. Korzystając z usług taniej linii ciężko jest liczyć na pokładzie samolotu darmowe przekąski ani napoje.

Połączenia rejsowe to regularne trasy realizowane zgodnie z rozkładem lotów przez cały rok (w określone dni i o określonych godzinach). Bilet lotniczy na przelot regularnymi liniami lotniczymi można kupić bezpośrednio u linii lotniczych, a także u agentów, w biurach podróży (np. w Bissole Business Travel) lub na lotnisku.

Loty czarterowe organizowane przez biura podróży i touroperatorów np. we współpracy z firmami zajmującymi się wynajmem samolotów. Ich cechą charakterystyczną jest to, że połączenia realizowane są na całym świecie, ale tylko do popularnych miejsc wypoczynkowych, w których dane biura mają swoją bazę hotelową. Taki przelot ma po prostu zapewnić bezpośredni transport klientom danego biura, którzy lecą do konkretnych ośrodków. Dlatego też loty czarterowe z reguły nie są dostępne przez cały rok, a jedynie w określonych datach, kiedy popularna jest dana destynacja. Można zakupić miejsca na sam przelot czarterowy, ale zwykle tylko w ostatniej chwili, kiedy touroperatorowi zostają miejsca. Nie ma tu też zwykle rozróżnienia na różne klasy przelotu. Serwis pokładowy zależny jest zwykle od danego przewoźnika, ale również od długości trwania lotu.

Korzystając z usług Bissole Business Travel, klient w przypadku każdego rodzaju lotu ma wgląd w pełną ofertę przewoźników i korzystając z pomocy doradców może tak ustalać daty i ewentualne przesiadki w trakcie lotu, aby cała podróż była dla niego możliwie najwygodniejsza oraz najtańsza.

Bilety lotnicze low cost

Kupując najtańszy bilet u niskobudżetowego przewoźnika, pasażer w razie konieczności zwykle może za opłatą zmienić termin podróży i osobę, choć zwykle takie opłaty za zmiany są dość wysokie. Na bilet taniego przewoźnika najczęściej decydują się więc osoby, którym nie zależy na zbyt wysokim komforcie i organizacji lotu, chcą za to możliwie najtaniej dotrzeć na miejsce.

Ceny biletów na przeloty „low-cost” zmieniają się bardzo dynamicznie, w zależności od popytu. Dlatego, aby kupić przelot w bardzo dobrej cenie, trzeba je śledzić bardzo skrupulatnie. W większości przypadków zasada jest taka, że im wcześniejsza rezerwacja, tym cena powinna być niższa.

Bilety na loty rejsowe i czarterowe

Bissole Business Travel od początku działalności skupia się na profesjonalnej i kompleksowej obsłudze przelotów na  całym świecie. Wieloletnie doświadczenie oraz praca wykwalifikowanych kasjerów lotniczych pozwalają zapewnić klientom najwyższą jakość usług. Dzięki dostępowi do najlepszych systemów rezerwacyjnych oraz bezpośrednim kontaktom z liniami lotniczymi, kasjerzy dysponują aktualną i szeroką wiedzą na temat nowości związanych z rynkiem lotniczym.

Bissole Business Travel obsługuje wszystkie regularne linie lotnicze oraz tzw. przewoźników niskokosztowych. Klienci biura mogą zawsze liczyć na szybką reakcję i pomoc w sytuacjach awaryjnych oraz ofertę indywidualnie dopasowaną do zamówienia.

Bilety na loty czarterowe zazwyczaj nie są dostępne w regularnej sprzedaży i najłatwiej znaleźć je na u touroperatorów i pośredników. Bardzo często cena takich biletów jest niższa niż w przypadku podobnego połączenia regularnej linii lotniczej i zdarza się, że maleje im bliżej jest do wylotu Po zakupie takiego lotu pasażer otrzymuje potwierdzenie rezerwacji, a na lotnisku kartę pokładową- podobnie jak w tanich liniach. Do odprawy potrzebny jest jedynie ważny dokument tożsamości lub paszport.

Bissole Business Travel, jako organizator wyjazdów, może przygotowywać oferty na bazie połączeń lotniczych regularnych i niskokosztowych, czyli wyjazdy szyte na miarę, najlepiej dopasowane do oczekiwań klienta.
Dodatkowo - jako agent touroperatorów - biuro Bissole może sprzedawać oferty wczasów oparte na czarterach.

Klasa w samolocie - pamiętaj o tym wybierając bilet

Linie lotnicze regularne, dostosowując ofertę do możliwie najszerszego grona klientów, stosują różne rozwiązania pozwalające obniżać cenę biletu. Jednym z takich pomysłów jest rozróżnianie tzw. klas w samolocie. W praktyce sprowadza się m.in. to do miejsca przyznanego w samolocie i dodatkowych usług, na które może liczyć pasażer lecący wyższą klasą.

Podstawowe rodzaje klas biletów samolotowych to:

Klasa ekonomiczna – podstawowa klasa serwisowa w liniach rejsowych. W klasie ekonomicznej w niektórych liniach serwowany jest darmowy posiłek, pasażerowie mogą też skorzystać z wyboru napojów. Na dłuższych trasach pasażerowie mogą skorzystać z oferty filmowej, muzycznej i multimedialnej.

Klasa ekonomiczna premium – oferowana przez niektórych przewoźników. Nieco wygodniejsze siedzenia niż w klasie ekonomicznej, co ma znaczenie w lotach długodystansowych. Większy limit bagażu w korzystnej cenie.

Klasa biznes – klasa serwisowa dająca przede wszystkim wygodę i komfort na lotach międzykontynentalnych- większość linii ma fotele rozkładające się na pełnowymiarowe łóżka. W klasie biznes oferowane są częściej różnorodne posiłki, pasażer ma do wyboru więcej napojów. Pasażerowie klasy biznesowej zwykle mogą korzystać z większych limitów bagażowych, dedykowanych punktów odprawy, mają też dostęp do specjalnych loży wypoczynkowych na lotniskach. Jeśli pasażerowie są członkami programu partnerskiego, wybierając klasę biznes otrzymują również dodatkowe mile i premie na koncie.

Klasa pierwsza – to najlepsza dostępna klasa w samolotach, zapewniająca pełną prywatność i najwyższy poziom usług oraz ekskluzywne warunki. W tej klasie pasażerowie mogą liczyć na najwygodniejsze fotele, które na dłuższych lotach można zmieniać w komfortowe łóżka, prywatną przestrzeń z miejscem do pracy i wypoczynku. Posiłki i napoje są najwyższej klasy, dodatkowo serwowane na życzenie. Na lotnisku pasażerowie klasy pierwszej mogą cieszyć się wygodami prywatnych loży, barów i restauracji, mają również dostęp do szybkich punktów odprawy.

Przedstawiony wyżej podział jest ogólny i należy pamiętać, że u każdego z przewoźników w detalach może wyglądać różnie. Ogólna zasada jest natomiast stała i zawsze oznacza, że klasa ekonomiczna jest najtańsza i ma najmniej udogodnień, a klasa pierwsza najdroższa i najbardziej komfortowa.

O czym pamiętać rezerwując bilety lotnicze

Najważniejsze wyznaczniki w przypadku zakupu biletu lotniczego to oczywiście data i miejsce wylotu oraz cena usługi. 

Warto jednak pamiętać także o takich elementach dodatkowych jak:

Limity bagażowe – linie lotnicze przyjmują tu ogólne standardy, ale z możliwością odstępstw w ramach wybranej taryfy. Limity bagażowe zależą m.in. od klasy przelotu, taryfy czy trasy;

Programy lojalnościowe – dla osób często podróżujących, a także dla firm, są bardzo dobrą formą bonusu, dającą np. możliwości zwiększenia limitu bagażowego czy odbioru nagród rzeczowych;

Zmiany, zwroty i anulacje – jeżeli pasażer spodziewa się, że może mieć problem w wylotem w wybranym terminie, powinien zadbać o bilet z możliwością zmiany daty. Warto przemyśleć to przed zakupem, ponieważ często wybór droższej taryfy może okazać się o wiele bardziej opłacalny niż kupno nowego biletu w związku z koniecznością zmiany terminu wylotu;

Organizacja lotów łączonych – w przypadku połączeń z przesiadkami i długich lotów na stronie danej linii pokazane są tylko połączenia tej linii (ewentualnie linii należącej do danej grupy), natomiast w wyszukiwarkach ogólnych często zdarzają się nieścisłości w cenach lub nie są dopilnowane czasy niezbędne na komfortowe przesiadki. Warto zapamiętać, że jeśli przelot jest wystawiony na kilku biletach (czyli nie są to linie współpracujące ze sobą), każdy odcinek traktowany jest osobno. A to oznacza, że gdy pierwszy lot się opóźni albo będzie odwołany, kolejne nie poczekają i bilety po prostu przepadną.

Aby podróż przebiegła bezpiecznie i komfortowo, przy wyborze biletu lotniczego trzeba uwzględnić wiele zmiennych. Dlatego, aby uniknąć problemów i nieprzyjemnych nieścisłości, warto skorzystać z pomocy ekspertów Bissole Business Travel, którzy na każdym etapie odpowiedzą na wszystkie pytania klienta oraz pomogą wybrać rozwiązanie najlepiej dopasowane do jego potrzeb.

Zapytaj o ofertę!

Masz pytania? Skontaktuj się z nami:

Bissole Sp. z o.o.

ul. Kościuszki 95/1U

50-442 Wrocław

Biuro czynne
od poniedziałku do piątku
w godzinach: 8:00 – 17:00

Lub wyślij formularz:

    Jakim wyjazdem jesteś zainteresowany?* (kierunek, termin, liczba osób dorosłych i dzieci, standard hotelu, rodzaj wyżywienia itd.):

    Imię i nazwisko*:

    E-mail*:

    Telefon*:

    Nowoczesny system
    do rezerwacji biletów lotniczych, hoteli i aut dla firm

    Szybkie i sprawne planowanie i zarządzanie
    podróżami służbowymi w firmie.