Korzyści z wyjazdów motywacyjnych
Udany wyjazd tego typu to dla organizującej go firmy możliwość uzyskania korzyści w kilku wymiarach.
Firmy, które chcą się rozwijać i wzmacniać swoją pozycję na rynku, coraz wyraźniej dostrzegają ogrom pozytywnych efektów, jakie płyną z organizacji incentive travel zarówno dla zarządów, jak i dla samych nagradzanych nimi osób.
Na pracowników możliwość udziału w atrakcyjnym wyjeździe działa mobilizująco. Pracują efektywniej i stają się bardziej lojalni wobec firmy:
- udział w wyjeździe motywacyjnym jest dowodem docenienia ich pracy przez firmę, w której pracują,
- uczestnicy wyjazdowych imprez motywacyjnych deklarują większe przywiązanie do pracodawcy i rzadziej odchodzą z pracy,
- osoby, które wzięły udział w wyjeździe deklarują, że zmotywowało je to do wydajniejszej pracy, aby uzyskać podobną nagrodę w przyszłości.
Korzyści dotyczą też zewnętrznych aspektów funkcjonowania firmy. Badania międzynarodowego stowarzyszenia firm incentive travel SITE pokazują, że zadowoleni kontrahenci i klienci po udanym wyjeździe motywacyjnym:
- stają się bardziej lojalni i chętniej korzystają z kolejnych usług, licząc na kolejne zaproszenie,
- deklarują rzadsze podejmowanie współpracy z konkurencją organizatora,
- firma, która zaprosiła na wyjazd zyskuje lepszy wizerunek w ich oczach.
Wieloletnie doświadczenie Bissole Business Travel w branży incentive pokazuje, że osiągnięcie tych wszystkich korzyści jest możliwe pod warunkiem, że wyjazdowa impreza motywacyjna zorganizowana jest profesjonalnie, a program opracowany dokładnie pod kątem uczestników wyjazdu.
Jak przygotować wyjazd motywacyjny
Warunkiem osiągnięcia maksymalnych korzyści jest dobrze opracowany program. Punktem wyjścia powinna być zawsze odpowiedź na kluczowe pytania:
- Po co?
Cel wyjazdu to priorytetowa kwestia do ustalenia przy organizacji wyjazdu. Cel w głównej mierze determinuje program i atrakcje, które mają zapewnić zamierzony efekt.
- Dla kogo?
Grupa docelowa, dla jakiej ma być zorganizowany wyjazd to bardzo istotna kwestia. Im więcej o niej wiadomo tym precyzyjniej można dopasować program. Chodzi tu zarówno o płeć, wiek, kondycję, ale także ograniczania. Ma to także kluczowy wpływ na budżet przy zakwaterowaniu.
- Za ile?
Budżet to zawsze najtrudniejszy temat, ale nie da się go ominąć. Średnio można przyjąć około 2 tys. zł na osobę na wyjazdy weekendowe w Polsce, około 4-6 tys. zł na osobę przy wyjazdach po Europie oraz od 8 tys. zł na dalsze kierunki.
- Kiedy?
Najbardziej popularnymi terminami organizacji wyjazdów motywacyjnych jest wiosna i wczesna jesień, wówczas jest też dostępna najszersza oferta. Niektóre branże jednak, np. budowlane, zwykle organizują wyjazdy tylko zimą. Warto jest zawsze, zwłaszcza przy organizacji wyjazdu w wysokim sezonie, rozpocząć przygotowania na kilka miesięcy wcześniej, aby mieć komfort wyboru miejsca.
- Gdzie?
Miejsce wyjazdu zwykle jest zależne przede wszystkim od terminu, założonego budżetu czy dostępności połączeń lotniczych. Często firmy w swoich briefach podają już preferowane kierunki i wykluczają inne, które już były realizowane. Najczęściej jednak to agencja proponuje dane kierunki dopasowując je do pozostałych wytycznych.
Po opracowaniu odpowiedzi na te pytania oraz ustalenia dodatkowych kwestii związanych z wyjazdem, powinny wyłonić się scenariusze wyjazdu dopasowane do grupy docelowej, celu wyjazdu oraz możliwości (lub ograniczeń) Firmy i uczestników.
Dbałość o najmniejsze szczegóły wyjazdu na każdym jego etapie pozwala zadowolić nawet najbardziej wymagających gości. Perfekcyjnie przygotowane wyjazdy motywacyjne znacznie bardziej zapadają w pamięć uczestników, przez co są lepszą formą programów wsparcia niż np. nagrody pieniężne.
Ważne jest, aby przygotowania do wyjazdu rozpocząć odpowiednio wcześniej – może to być nawet rok przed planowanym wyjazdem, a minimum kilka miesięcy. Wówczas jest czas aby dopracować wszystko w najdrobniejszych szczegółach, a także zadbać o odpowiednią oprawę marketingową wyjazdu i wypromowanie go wśród uczestników. W takiej sytuacji sam wyjazd, jako element całego programu motywacyjnego, zaczyna pracować już na długo przed jego rozpoczęciem, wzmacniając zaangażowanie uczestników, w efekcie realizując zamierzony cel biznesowy firmy.
Ponieważ pełna organizacja wyjazdu motywacyjnego wymaga dużych nakładów czasu, pracy i doświadczenia, warto oddać ją w ręce profesjonalne biura, takiego jak Bissole Business Travel. Ponad 500 różnorodnych programów, zawsze indywidualnie skonstruowanych, pozwala nam zapewnić naszym klientom najwyższą jakość usług, a także w dużym stopniu przewidywać ich potrzeby i doradzać najlepsze rozwiązania.
Propozycje unikalnych wyjazdów motywacyjnych
Program dobrej imprezy motywacyjnej jest zawsze bogaty w unikalne i nietypowe atrakcje, tak aby wzbudzić w uczestnikach tak zwany efekt WOW: Czy to w Europie, czy na świecie możliwości zbudowania programu są bardzo duże. Wszystko zależy od kreatywności. Oto kilka przykładów: