Udany wyjazd tego typu to dla organizującej go firmy możliwość uzyskania korzyści w kilku wymiarach.
Firmy, które chcą się rozwijać i wzmacniać swoją pozycję na rynku, coraz wyraźniej dostrzegają ogrom pozytywnych efektów, jakie płyną z organizacji incentive travel zarówno dla zarządów, jak i dla samych nagradzanych nimi osób.
Na pracowników możliwość udziału w atrakcyjnym wyjeździe działa mobilizująco. Pracują efektywniej i stają się bardziej lojalni wobec firmy:
- udział w wyjeździe motywacyjnym jest dowodem docenienia ich pracy przez firmę, w której pracują,
- uczestnicy wyjazdowych imprez motywacyjnych deklarują większe przywiązanie do pracodawcy i rzadziej odchodzą z pracy,
- osoby, które wzięły udział w wyjeździe deklarują, że zmotywowało je to do wydajniejszej pracy, aby uzyskać podobną nagrodę w przyszłości.
Korzyści dotyczą też zewnętrznych aspektów funkcjonowania firmy. Badania międzynarodowego stowarzyszenia firm incentive travel SITE pokazują, że zadowoleni kontrahenci i klienci po udanym wyjeździe motywacyjnym:
- stają się bardziej lojalni i chętniej korzystają z kolejnych usług, licząc na kolejne zaproszenie,
- deklarują rzadsze podejmowanie współpracy z konkurencją organizatora,
- firma, która zaprosiła na wyjazd zyskuje lepszy wizerunek w ich oczach.
Wieloletnie doświadczenie Bissole Business Travel w branży incentive pokazuje, że osiągnięcie tych wszystkich korzyści jest możliwe pod warunkiem, że wyjazdowa impreza motywacyjna zorganizowana jest profesjonalnie, a program opracowany dokładnie pod kątem uczestników wyjazdu.