
Historia Eastern & Oriental Express, trwająca 30 lat, opowiada o przygodach od swojej inauguracyjnej podróży z Bangkoku do Singapuru w 1993 roku. Rozpoczęła się jednak od amerykańskiego biznesmena James B Sherwood, który zakupił luksusowe wagony w Japonii, następnie zostały one przebudowane w Singapurze z elegancją, oddając ducha starożytnego Indochin, by w końcu wyruszyć w swoja pierwszą podróż w stylu bell epoque.
Dziś charakterystyczne kremowo-zielone zewnętrze ustępuje miejsca polerowanym, drewnianym korytarzom i jedwabistemu wyposażeniu z nutą wielu azjatyckich akcentów. Wewnątrz czeka na gości Piano Bar, gdzie panuje atmosfera klubu jazzowego, a muzyka na żywo unosi się w powietrzu, podczas gdy stewardzi serwują szampana i koktajle sygnowane, wagon restauracyjny i oczywiście wagon obserwacyjny skąd można najlepiej podziwiać zmieniające się krajobrazy, wschody i zachody słońca i rozkoszować się atmosferą i towarzystwem.
Eastern & Oriental Express oferuje różne typy kabin, w tym kabiny Pullman, State i Presidential. Wszystkie kabiny na pokładzie są zaprojektowane z dbałością o luksus i komfort, a ich wyposażenie może obejmować różne udogodnienia. Typowo, w pociągach luksusowych tego rodzaju, każda kabina ma własne, choć czasami niewielkie, łazienki. W przypadku Eastern & Oriental Express, kabiny często mają własne prysznice, umywalki i toalety, ale dokładne szczegóły mogą różnić się w zależności od typu kabiny. W ostatnich latach wnętrza przeszły renowację i modernizację.
Warto wiedzieć
W tym roku 2024, Eastern & Oriental Express, ogłosił wprowadzenie nowego kuratora kulinarnego, André Chiang, znanego z dwugwiazdkowej restauracji Michelin, Raw. Chiang będzie nadzorował menu na pokładzie pociągu, tworząc dania wykorzystujące lokalne składniki i odzwierciedlające kultury kulinarne regionów, przez które przejeżdża pociąg.