Luksusowe pociągi Rovos Rail. Koleją po Afryce
Historia pociągu Rovos Rail jest stosunkowo młoda. Sięga zaledwie roku 1985, kiedy to w głowie Rohana Vosa, południowoafrykańskiego przedsiębiorcy zrodziła się myśl zakupienia zabytkowych wagonów i parowej lokomotywy, odrestaurowania ich i stworzenia pociągu, który miał być wakacyjnym hotelem dla jego rodziny.
Szybko jednak idea ta się rozrosła w plan stworzenia pociągu luksusowego i już w 1989r Rovos Rail wyruszył w swoją pierwszą podróż. Dziś jest to potężna firma, zwana „dumą Afryki”, posiadająca m.in. dwa pełne składy pociągów, prywatną stację kolejową w Pretorii urządzoną w stylu lat 20-stych, własne salony na dworcach, gdzie pociągi się zatrzymują, własne wioski wypoczynkowe u wybrzeży Cape Town.
Niewątpliwie wyjątkowości tym podróżom dodają same miejsce jakie odwiedza – niesamowite afrykańskie krajobrazy, od Cape Town po Dar es Salaam w Tanzanii, malownicze i różnorodne jak rezerwaty Mpumalanga po Victoria Falls, od pustynnych krajobrazów Namibii po pełną soczystej zieleni Garden Rout na południowym wybrzeżu. Standard jaki oferuje Rovos Rail w czasie swych podróży to absolutny luksus łączący w sobie współczesny komfort ze stylem edwardiańskiego belle époque.
Podróże trwają od 3 aż do 15 dni, a pociągi mogą zabrać maksymalnie 72 pasażerów, którzy zajmują 36 luksusowych apartamentów oraz bogate zaplecze tzw. wspólnych przestrzeni. Istnieje także możliwość czarteru pociągu oraz specjalnej jego wersji na duże eventy do 250 osób.
Aktualne rozkłady i ceny przejazdów pociągiem Rovos Rail przekażemy na zapytanie.
Standard podróży:
Standard podróży Rovos Rail to krok w czasy i romantyczną atmosferę minionej epoki, kiedy to ówczesna elita doświadczała i odkrywała tajemnice Afryki w eleganckiej, wytwornej ale odprężającej formie. Ta atmosfera została „zaklęta” w wystroju wagonów, drewnianych, bogato zdobionych panelach, którymi są wyłożone ściany, meblach, porcelanowej zastawie stołowej i obsłudze na najwyższym poziomie.
Wagony Rovos Rail w większości pochodzą z lat 20-stych i są pieczołowicie odrestaurowanymi zabytkami, na czele z lokomotywą Class 6 Tiffany z 1883 roku, prawdopodobnie najstarszą w pełni sprawną lokomotywą na świecie. Wagon obserwacyjny, z obszernym otwartym balkonem i miejscami dla 32 pasażerów znajduje się na końcu pociągu.
W środkowej części pociągu jest wygodny salon dla osób niepalących z miejscami siedzącymi dla 26 osób. Przy wagonie obserwacyjnych jest także specjalny salon dla palących na 11 osób. Wszystkie posiłki, przygotowywane przez najlepszych kucharzy, są serwowane w specjalnym wagonie restauracyjnym. W pociągu znajduje się też niewielki, dyskretny sklepik z pamiątkami. Na pokładzie nie ma telewizora ani radia. W czasie dnia obowiązuje swobodny styl casualowy, zwłaszcza w czasie wycieczek należy zadbać o wygodny strój. Wieczorami jest już wymagany strój bardziej oficjalny.
Goście mogą być zakwaterowani w trzech typach wagonów. Wszystkie apartamenty są dwuosobowe, klimatyzowane, z łazienką, biurkiem, sejfem, małą lodówką z napojami. Wszystkie zapewniają prywatność i wygodę, a serwis jest dostępny 24 h na dobę.
- Przedziały typu Royal Suites:
Przedziały Royal Suite mają powierzchnie 16m2, zajmują połowę wagonu. W każdym z nich jest salon i obszerna łazienka z osobną wanną i prysznicem.
– - Przedziały typu The Deluxe Suites:
Przedziały Delux Suite o powierzchni 10m2 zajmują 1/3 wagonu. W każdym jest łazienka z prysznicem, salon, łóżka mogą być ustawione w układzie double lub twin.
– - Przedziały typu Pullman Suites:
Przedziały Pullman Suite mają powierzchnię 7m2. W jednym wagonie znajdują się 4 takie przedziały. Łóżka w czasie dnia mają postać wygodnej sofy do siedzenia, na noc są rozkładane do układu double lub twin (w postaci łóżka piętrowego).