W związku z ogłoszoną kilka dni temu informacją dotyczącą tzw. „Bankruptcy under Chapter 11”, którą jest objęty Hertz w USA i Kanadzie, przedstawiamy wyjaśnienia i odpowiedzi na liczne pytania od klientów, przekazane nam przez HERTZ GSA.
Czy Hertz na świecie zbankrutował ?
Nie, ogłoszona informacja dotyczy jedynie Hertz w USA i Kanadzie. Hertz złożył 22 maja 2020 r wniosek do sądu o restrukturyzację finansową w USA i Kanadzie, korzystając z zapisów tzw. Chapter 11 prawa upadłościowego USA. Jest to rozpoczęcie procesu restrukturyzacji finansowej, mającej na celu zapewnienie
kontynuowania działalności oraz przebudowę struktury finansowania, która zapewni dalszy rozwój firmy. W przeszłości wiele amerykańskich firm skorzystało z tego typu restrukturyzacji, między innymi: General Motors, Chrysler, Metro-Goldwyn -Mayer, które obecnie są nadal działającym przedsiębiorstwami.
Hertz na pozostałych rynkach, w tym w Europie i wszystkich krajach franczyzowych nie są objęte restrukturyzacją. Wszystkie punkty Hertz na całym świecie są otwarte i w dalszym ciągu świadczą usługi z zachowaniem najwyższego poziomu obsługi klienta i jego bezpieczeństwa. Wszystkie umowy, programy lojalnościowe, w tym Hertz Gold Plus Rewards obowiązują, są honorowane i wypełnianie.
Czy Hertz w Polsce nadal będzie działał?
Operatorem Marki Hertz w Polsce jest firma Motorent Sp. z o.o., która jest niezależnym podmiotem, nie powiązanym kapitałowo i osobowo z Hertz. Dlatego też nie obowiązuje nas proces restrukturyzacji, jakim jest objęty Hertz w USA i Kanadzie. Dodatkowo współpracujemy bezpośrednio z Hertz International z siedzibą w Londynie, który również nie jest w procesie restrukturyzacji.
Co oznacza dla polskich klientów proces restrukturyzacji w USA i Kanadzie?
Samochody Hertz można rezerwować nadal we wszystkich biurach pośredniczących, w systemach rezerwacyjnych na dotychczasowych zasadach (włączając w to vouchery elektroniczne). Rozpoczęcie procesu restrukturyzacji Hertz w USA nie ma żadnego wpływu na klientów Hertz obsługiwanych w Polsce. Klienci obsługiwani są na dotychczasowych zasadach, z zachowaniem najwyższej jakości i bezpieczeństwa obsługi. Polscy klienci nadal mogą, za pośrednictwem obsługujących ich Biur Podróży, dokonywać rezerwacji na wynajmy samochodów w punktach Hertz w 145 krajach na świecie.
Potrzebujesz więcej informacji?