Z najświeższych badań OECD Employment Outlook wynika, że Polacy od lat są jedną z najbardziej zestresowanych nacji na świecie. Ponad 50% pracowników odczuwa codzienny dyskomfort w pracy, który przekłada się na ich wyniki i zaangażowanie. Co zrobić by to zmienić?

To pytanie, które nieustannie nurtuje polskich menadżerów. Jak osiągnąć wskaźniki zbliżone do skandynawskich, gdzie zaledwie kilkanaście procent pracowników narzeka na stres w pracy i w życiu codziennym? Wydawać by się mogło, że najprostszą metodą jest poprawa warunków pracy i atmosfery. O ile to pierwsze łączy się ściśle z kwestiami ekonomicznymi i w obecnej, trudnej rzeczywistości gospodarczej, może być nieosiągalne, o tyle poprawa atmosfery w pracy jest jak najbardziej możliwa. Wymaga to jednak czasu i konsekwencji. Jedną z często stosowanych metod są wyjazdy motywacyjne dla najlepszych pracowników lub całych działów, z angielska zwane Incentive. – Polskie firmy z branży turystycznej, w tym nasza, mają szeroką i ciekawą ofertę wyjazdów motywacyjnych dla biznesu. Staramy się przygotowywać propozycje skrojone wprost pod oczekiwania naszych klientów, nawet te najbardziej wymyślne – mówi Izabela Abramowicz, prezes firmy Bissole Business Travel.

Okazuje się jednak, że właściciele firm i menadżerowie zaczynają szukać też innych rozwiązań, szczególnie w tych przedsiębiorstwach, w których Incentive’y wykorzystywane są już od lat. – Szukamy czegoś nowego, co lepiej zintegruje zespół, co odsłoni w pracownikach nowe pokłady zaangażowania, a także wzbudzi tak ważne w życiu i w pracy, pozytywne emocje – mówi Grzegorz Kita HR Director z firmy DIEHL Controls Polska i dodaje – Ile razy można brać udział w grach zespołowych, jeździć na quadach, śpiewać w klubach karaoke, czy uczestniczyć w spływach kajakowych? To były dla nas ważne wyjazdy, wypełniły swoją rolę, ale teraz potrzebujemy czegoś poziom wyżej.

Obecnie firmy takie jak Bissole mają odpowiedź także na takie oczekiwania. – Firmom, które chcą motywację pracowników połączyć także z realizacją założeń biznesu odpowiedzialnego społecznie, proponujemy wspólne wyjazdy, których nadrzędnym celem jest pomoc innym, dzielenie się sercem z potrzebującymi – mówi Aleksandra Palka z firmy Bissole. Biuro podróży przygotowuje właśnie kolejną ofertę wyjazdu motywacyjnego polegającego na budowie niezwykle atrakcyjnego placu zabaw przy jednej ze szkół w ubogiej gminie Kotliny Kłodzkiej. Jednak, jak podkreślają pracownicy Bissole, takich ofert można przygotować setki, a każda będzie inna, ale wszystkie łączyć będzie dar serca dla potrzebujących.

– To jest dokładnie to, o co nam chodziło. Znam swoich pracowników i wiem, że zaangażują się w pracę dla dzieci z całych sił. To będzie wspaniały wyjazd, który nie tylko nas połączy, ale wyzwoli w nas to co najlepsze i długo będziemy mieli o czym mówić – cieszy się Pan Grzegorz Kita.
Miejmy nadzieję, że przedsięwzięcia takie jak te, nie tylko zmienią w najbliższych latach wyniki tych niekorzystnych dla Polski badań, ale pomogą też budować tak potrzebny w naszym kraju kapitał społeczny.

***

kontakt dla mediów:

Aleksandra Palka
Dyrektor ds. marketingu
e-mail: aleksandra.palka@bissole.pl
Bissole Sp. z o.o. ul. Kościuszki 95/1U, 50-442 Wrocław