Zapytaj o ofertę: +48 71 712 39 26, telefon alarmowy (tylko dla Klientów): +48 665 888 901 info@bissole.pl | Zapisz się do newslettera
Australia samochodem czy samolotem?

Australia samochodem czy samolotem?

Często pojawiają się pytania, o to jak poruszać się po Australii? Wszystko zależy przede wszystkim od celu wizyty w Australii, budżetu jakim dysponujemy i przede wszystkim od czasu jakim dysponujemy. Przypadek 1 – podróże biznesowe Jeśli udajemy się do Australii w celach biznesowych i mamy do odbycia kilka spotkań w różnych miejscach kraju, bez wątpienia samolot będzie najlepszą formą przemieszczania się. W takiej sytuacji zwykle czasu jest relatywnie niewiele i trzeba się przemieszczać szybko. Sieć wewnętrznych połączeń po Australii jest bardzo rozbudowana, zwykle nie ma problemu ze znalezieniem dogodnego połączenia. Przykładowo połączenia z Sydney do Perth są praktycznie co godzinę i są to koszty około 600zł w jedną stronę. Połączenia z Melbourne do Brisbane też są mniej więcej co godzinę i kosztują około 450zł. Jeśli mamy do odbycia kilka spotkań zwłaszcza w większych miastach Australii, samolot bez wątpienia jest najlepszym wyjściem. Zwłaszcza, że w sytuacji wyjazdów służbowych czas gra znacznie większą rolę niż koszty. Przypadek 2 – wyjazdy turystyczne W przypadku wyjazdów turystycznych, już zdecydowanie najważniejszy jest czas, ale też i budżet. Australia to kontynent o powierzchni około 20 razy większej od Polski, jeśli chcemy zobaczyć jak najwięcej musimy obie te “zmienne” połączyć. Bardzo ważną sprawą jest też, jaką aktualnie mamy porę (sucha/deszczowa). Jeśli interesują nas wyłącznie duże miasta, ich zabytki i atrakcje, to przelot jest najlepszym rozwiązaniem. Tu w stosunkowo krótkim czasie, szybko i dość tanio, można odwiedzić największe metropolie: od stolicy Australii Zachodniej Perth po atrakcje “królującego na wschodzie” Sydney. W ten sposób można “oblecieć” Australię dookoła. Jeśli natomiast interesuje nas Australia jako kontynent i chcemy zagłębić się w świat jej fauny, flory oraz rodowitych mieszkańców, to...
Uciekający samolot w czasie przesiadki

Uciekający samolot w czasie przesiadki

Koszmar pasażera – czyli uciekający samolot w czasie przesiadki. Największą zmorą pasażerów lecących z przesiadką jest utrata kolejnego połączenia. Co robić, gdy zdenerwowani i zdyszani dobiegamy do gate’u, z którego mamy mieć kolejny lot i słyszymy słowa: „Gate zamknięty’ lub „samolot właśnie odleciał”? Pierwsze co musimy zrobić to udać się do przedstawiciela linii lotniczej, którą podróżujemy. Może wystąpić kilka różnych wariantów: Przypadek 1: bilet łączony – opóźnienie nie z naszej winy Jeśli cała trasa odbywa się na jednym łączonym bilecie i z winy przewoźnika straciliśmy kolejne połączenie, to ma on obowiązek zapewnić pasażerom opiekę i pomóc w sytuacji, kiedy spóźni się na kolejny lot. Często, zwłaszcza w okresie zimowym, może się zdarzyć, że loty realizowane są z opóźnieniem z powodu złych warunków pogodowych (mgły, śnieżyce, burze itp. ). Pracownik linii lotniczej w pierwszej kolejności sprawdzi, jakie mamy możliwości dalszego podróżowania do miejsca docelowego. Będzie się starał, znaleźć miejsca na najbliższy kolejny lot. Jeśli takiego już w danym dniu nie będzie, otrzymujemy od przewoźnika wszystkie dodatkowe świadczenia jak: nocleg w hotelu transfer do i z hotelu oraz posiłki. Bardzo często takie świadczenia są pasażerom dawane w formie voucherów, które muszą okazać w hotelu czy taksówce. Przypadek 2: bilet łączony – opóźnienie z naszej winy Należy jednak pamiętać, że nawet jeśli mamy lot łączony na jednym bilecie, samolot przyleci punktualnie, a my oddamy się zakupom w strefie wolnocłowej lub się zgubimy przez co stracimy kolejne połączenie to sami ponosimy wszystkie dodatkowe koszty. W takiej sytuacji przewoźnik nie odpowiada za nasze spóźnienie i pasażer musi ponieść opłatę za zmianę jeśli jest ona konieczna oraz zapewnić sobie ewentualny nocleg, wyżywienie i transfer. Przypadek...
CITY TAX –  co to jest i dlaczego  trzeba go płacić?

CITY TAX – co to jest i dlaczego trzeba go płacić?

City tax czyli tzw. podatek miejski, turystyczny lub opłata klimatyczna. Opłata taka jest najczęściej powiązana z danym miejscem słynącym z walorów przyrodniczych, turystycznych lub uzdrowiskowych. City tax napotkamy w większości miast europejskich, które przyciągają całą rzeszę turystów z całego świata. Miasta w ten sposób rekompensują sobie niedogodności związane z odwiedzającymi turystami. Podatek płaci się bezpośrednio w recepcji obiektu hotelowego. Większość hoteli przyjmujących rezerwacje online oraz biura podróży wystawiające voucher na zarezerwowane przez nie hotele nie doliczają tego podatku do ceny noclegu. Nawet jeśli jest to cały pakiet turystyczny od touroperatora (przelot, hotel, ubezpieczenie itp) w wielu destynacjach na miejscu po przylocie może się pojawić konieczność zapłacenia city tax. O takim wydatku zawsze klient powinien być poinformowany (zgodnie z najnowszą „Ustawą o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych”). Warto jednak dopytać i przygotować się na dodatkowy wydatek, aby nie być niemile zaskoczonym. Przykładowe opłaty z jakimi możemy się spotkać w  miastach Europy: Bruksela – 2,50EUR do 5EUR/dzień/osoba Paryż – 1.00EUR do 5EUR/dzień/osoba Rzym – od 3EUR do 7EUR/dzień/osoba Barcelona – od 0,45EUR do 2.50EUR/dzień/osoba To, ile dokładnie zapłacimy, zależy nie tylko od kraju, ale także od miasta, standardu i rodzaju hotelu, w którym się zatrzymamy i długości pobytu. Jak to kiedyś mądrze powiedział Benjamin Franklin: “Na tym świecie pewne są tylko śmierć i podatki” Magdalena Nowakowska Dyrektor działu sprzedaży Potrzebujesz więcej informacji? Zapraszamy do kontaktu Napisz do nas Sprawdź inne porady naszych...
Wynajem auta – mandaty i dodatkowe opłaty

Wynajem auta – mandaty i dodatkowe opłaty

Bez względu na to czy podróżujemy własnym autem czy też wynajętym wszelkie przepisy drogowe obowiązujące w danym kraju są takie same dla wszystkich. Warto więc zapoznać się chociażby z podstawowymi informacjami i przepisami w danym kraju, aby uniknąć mandatów, zwłaszcza że np. w krajach skandynawskich kary te potrafią być one bardzo wysokie. Najważniejszą zasadą jest, że klient ponosi pełną odpowiedzialność za użytkowanie wynajętego auta zgodnie z przepisami obowiązującymi w kraju, w którym go użytkuje. Wszelkie koszty mandatów i opłat wystawionych w związku z użytkowaniem wypożyczonego pojazdu przez klienta (lub dodatkowych kierowców) muszą zostać pokryte. Najczęściej pojawiające się opłaty to: mandaty i opłaty za niewłaściwe parkowanie, opłaty za korzystanie z dróg, opłaty za holowanie, opłaty związane z nałożeniem blokady na koła, mandaty lub opłaty za wykroczenia w ruchu drogowym, mandaty za przekroczenie dozwolonej prędkości, W sytuacji, gdy klient wynajmował auto za pośrednictwem naszego biura na podstawie voucheru i z jakiś względów nie zapłacił na miejscu wystawionych mandatów czy innych opłat, pełne rozliczenie przychodzi razem w fakturą za wynajem do naszego biura i jest w całości refakturowane na klienta (firmę). Pamiętać przy tym należy, że jeśli otrzymany mandat albo inna kara pieniężna nie została uiszczona na miejscu, biuro rent a car dodatkowo pobierze opłatę manipulacyjną za każdy wydany mandat bądź opłatę. Koszty całościowe będą zatem wyższe niż sama kwota mandatu. Z zasady jednak nawet jeśli auto było wynajmowane na podstawie vouchera na firmę, kwotami mandatów są obciążani już bezpośrednio osoby wynajmujące (kierowcy), są to jednak już wewnętrzne ustalenia danej firmy. Podobnie jest w sytuacji niedotankowania zwracanego auta, co jest obowiązkiem wynajmującego. Tu także na końcowym rozliczeniu wynajmu pojawi się kwota dotankowania...
Wynajem samochodu – niezbędne informacje

Wynajem samochodu – niezbędne informacje

Na co zwrócić uwagę przy wynajmie samochodu? Zdarza się, że jakiś czas po wynajęciu auta otrzymujemy z biura rent a car wiadomość o obciążeniu z tytułu uszkodzenia auta, choć nic takiego nie miało miejsca. Jak wybrnąć z takiej sytuacji i jak się przed takimi sytuacjami zabezpieczyć? Najlepszym sposobem na zabezpieczenie się przed takimi sytuacjami jest posiadanie dokumentacji zdjęciowej z konkretnymi datami. Dlatego bardzo częste ostatnio są obrazki osób fotografujących auta przed ich zwrotem. Zwłaszcza w sytuacji kiedy zwracamy samochód poza godzinami pracy biura rent a car. Odpowiemy na przykładzie przepisów w biurze Avis, jednej z największych wypożyczalni na świecie. Wynajmowany pojazd należy zwrócić w terminie określonym w umowie wynajmu. Dopuszczalne opóźnienie wynosi 29 minut (w niektórych lokalizacjach ten czas może być nieco dłuższy). W przypadku konieczności zwrotu samochodu poza godzinami pracy biura Avis, w większości przypadków jest to możliwe poprzez wrzucenie kluczyków pojazdu do skrzynki wrzutowej („key box”) znajdującej się w pobliżu lokalizacji. W takich przypadkach prosimy o wcześniejsze uzgodnienie takiej możliwości z biurem Avis. Zwracając pojazd poza godzinami pracy biura należy: zostawić wypożyczone dodatkowe opcje w bagażniku (GPS, Wi-Fi, etc…) zabezpieczyć pojazd niedaleko wypożyczalni zostawić kluczyki w zabezpieczonej skrzynce wrzutowej przy wypożyczalni oraz poinformować nas o miejscu zaparkowania pojazdu do zwracanych kluczyków należy dołączyć bilet parkingowy, na którym znajduje się informacja o godzinie zwrotu pojazdu, konieczna do prawidłowego zamknięcia kontraktu wynajmu przez pracownika biura Avis. Należy pamiętać, że odpowiedzialność za ewentualne szkody w pojeździe leży po stronie osoby wynajmującej do chwili sprawdzenia pojazdu przez Avis i jest obarczona ryzykiem powstania takowych w okresie od chwili zwrotu kluczyków do skrzynki do czasu weryfikacji zwracanego pojazdu przez pracownika po otwarciu...
Wynajem auta – niezbędne dokumenty

Wynajem auta – niezbędne dokumenty

Jakie dokumenty są potrzebne do wynajęcia auta? Wynajęcie auta zwykle nie przysparza wielu trudności i zasady panujące przy wynajmie są bardzo podobne we wszystkich wypożyczalniach. Trzeba jednak pamiętać o kilku ważnych zasadach,  żeby uniknąć niepotrzebnych stresów czy dopłat. Generalnie do wynajęcia auta potrzebne są trzy dokumenty: prawo jazdy, dokument tożsamości i karta kredytowa (choć nie zawsze). Odpowiemy szczegółowo na przykładzie jednej z największych sieci rent a car – Hertz. Prawo jazdy Każdy, kto chce wypożyczyć samochód w Hertz,  musi posiadać prawo jazdy. W niektórych krajach polskie prawo jazdy nie jest wystarczające (przykładem są Stany Zjednoczone). W takim przypadku należy wyrobić międzynarodowe prawo jazdy, które jest ważne wyłącznie z krajowym prawem jazdy. Dokument taki można wyrobić w Starostwie Powiatowym. Dokument ten jest ważny do 3 lat. UWAGA: W momencie wynajmu auta osoba wypożyczająca samochód musi posiadać prawo jazdy przynajmniej od jednego roku. Informacja taka jest sprawdzana praktycznie dopiero w samej wypożyczalni (robiąc wynajem przez stronę czy przez biuro nie podaje się tej informacji), dlatego bardzo ważne jest aby mieć tego świadomość już przed planowanym wynajmem aby nie skomplikować sobie całego wyjazdu, jeśli auto po prostu nie zostanie młodemu kierowcy wydane. Dokument tożsamości Poza prawo jazdy przy wynajmie należy okazać drugi dokument tożsamości (dowód osobisty lub paszport w zależności od kraju) cele potwierdzenia danych osoby wynajmującej. UWAGA: W Hertz (także w większości innych wypożyczalni) występuje dopłata dla tzw. Young driver. Zwykle dotyczy to osób poniżej 25 roku życia, ale ten wiek może być różny w przypadku różnych krajów. Podobnie sprawa się w przypadku osób starszych, powyżej 70 roku życia. W niektórych lokalizacjach Hertz występują ograniczenia dotyczące wieku kierowców, także należy to...