ZADZWOŃ +48 71 712 39 26
TYPY POCIĄGÓW TRENITALIA:
- Frecciarossa
Frecciarossa to flagowe pociągi linii Trenitalia, najszybsze, jakie oferuje włoska kolej. Trasa szybkiej linii Frecciarossa biegnie pomiędzy Turynem a Salerno. Każdego roku korzysta z niej ponad 20 milionów pasażerów. Istnieją dwa modele Frecciarossa obsługujące sieć Trenitalia: Frecciarossa: ETR 500 i jej bardziej aktualny odpowiednik ETR 1000, który został wprowadzony w czerwcu 2015 r. Osiągając prędkość do 300 km / h, pociągi doprowadzą cię do pożądanego celu w krótkim czasie. Dostępne są 4 klasy usług dla pasażerów Frecciarossy: Executive, Business, Premium i Standard.
- Frecciargento
Frecciargento to wygodne pociągi łączące Rzym z największymi włoskimi miastami. Maksymalna prędkość jaką rozwijają to 250 km/h. Frecciargento przemierza zarówno trasy tzw. szybkich linii, jak i zwykłych. Cała flota to w sumie 44 pociągi. Pociągi typu ETR 600 poruszają się na trasie Rzym – Wenecja, pociągi typu ETR 485 przemierzają trasy: Rzym – Verona / Brescia / Bolzano, Bari, Lecce i Reggio Calabria.
- Frecciabianca
- Frecciabianca to wygodne pociągi łączące małe i średnie miasta we Włoszech. Średnie prędkości jakie osiągają to 200 km/h.
KATEGORIE USŁUG:
W pociągach Frecciarossa dostępne są następujące klasy rezerwacyjne:
Executive:
- Jeden wagon z 10 komfortowymi, skórzanymi fotelami rozmieszczonymi w odległości 1,5m jeden od drugiego. Każdy fotel ma szerokość 74cm
- Meeting room z 5 fotelami, przystosowanymi do pracy w czasie podróży, wyposażony w 32-calowy kolorowy monitor, który może być podłączony do komputera w celach konferencyjnych
- Podróżni mają do wyboru 3 różne rodzaje menu
- Strefa wypoczynkowa
- Dostęp do specjalnych salonów FrecciaClub na wybranych stacjach kolejowych
Business:
- Dla pasażerów biznesowych przeznaczone są wa wagony z wygodnymi fotelami o szerokości 69cm
- Przezroczyste przegrody między siedzeniami dla zwiększenia komfortu
- W jednym z wagonów jest tzw. strefa ciszy
- W jednym z wagonów jest specjalne bistro oferujące napoje i 3 rodzaje menu do wyboru
- Poranne, codzienne gazety
Premium:
- Komfortowe siedzenia z możliwością regulacji odchylenia do 109st
- Extra przestrzeń bagażowa
- W jednym z wagonów jest specjalne bistro oferujące napoje i 3 rodzaje menu do wyboru
- Poranne, codzienne gazety
Standard:
- 4 komfortowe fotele usytuowane obok siebie
- Większość miejsc siedzących ulokowana jest naprzeciw siebie
- Przestrzeń bagażowa nad siedzeniami
- 23 alternatywne menu i wybrane napoje w ramach EasyFood Service
Generalnie dostępne w całości pociągu są: klimatyzacja, gniazdka elektryczne w każdym siedzeniu, lampki ledowe, monitory w każdym wagonie z bieżącą informacją o trasie pociągu, Frecciarossa Portal dostępny przez wi-fi z serwisem rozrywkowym, informacjami o podróży oraz podłączeniem internetowym, toalety w każdym wagonie, specjalnie wydzielona część dla osób podróżujących na wózkach inwalidzkich, zestaw pierwszej pomocy w wagonie nr 3.
W pociągach Frecciargento i Frecciabianca do dyspozycji jest klasa pierwsza i klasa standard.
ZASADY TRANSPORTU W TRENITALIA:
Bagaż:
Pasażerowie mogą posiadać w ramach jednego biletu nie więcej niż 25 kg bagażu, przy czym całkowite jego wymiary nie mogą przekraczać 250 cm. Za niewielką opłatą podróżni mogą zamówić dostawę od drzwi do drzwi swojego bagażu. Usługa taka świadczona jest przez TNT i jest dostępna dla pasażerów Frecciarossa i Frecciargento w Turynie, Mediolanie, Florencji, Bolonii, Neapolu, Salerno, Wenecji i Bari.
Zwierzęta:
Pasażerowie mogą przewozić małe zwierzęta bez dodatkowych kosztów, jeśli są trzymane w specjalnych klatkach o wymiarach nie większych niż 70x30x50 cm. Duże zwierzęta wymagają specjalnego biletu. Właściciele psów muszą okazać ważną kartę zdrowia lub paszport psa, aby kupić bilet. Psy przewodnicy osób niepełnosprawnych uprawnione są do przejazdu bezpłatnego.
Niepełnosprawni:
Pasażerowie o specjalnych potrzebach mogą poprosić o pomoc na stacjach kolejowych i bezpośrednio na pokładzie pociągów. Pomoc udzielana jest zawsze osobom na wózku inwalidzkim, osobom starszym, ciężarnym, niedowidzącym, niedosłyszącym i upośledzonym umysłowym. Konieczność pomocy może zostać zgłoszona za pośrednictwem Centrum Telefonicznego Trenitalia pod numerem 199 892 021 (opcja 5). Wnioski o pomoc muszą zostać złożone co najmniej 12 godzin przed podróżą (48 godzin w przypadku podróży międzynarodowych).
Za pośrednictwem Bissole możecie Państwo także dokonać zakupu ubezpieczeń podróżnych, ubezpieczeń od rezygnacji oraz zarezerwować hotele i inne usługi. Zapraszamy serdecznie.